Na co máte právo, když vám aerolinky zruší let?
Cestující s řádně zaplacenou letenkou má v případě zrušení letu aerolinkami nebo nezaviněnému znemožnění nástupu do letadla nárok na:
- navrácení peněz za letenku v plné ceně do sedmi dnů / návrat do původního místa odletu / přebookování letenky do cíle cesty
- potřebnou péči v podobě občerstvení, teplého jídla, ubytování včetně přepravy, dva telefonní hovory, telex nebo faxové spojení, e-mailový kontakt)
- finanční náhradu:
- 250 Euro pro lety do 1500 km
- 400 Euro pro lety nad 1500 km uvnitř EU a pro ostatní lety od 1500 do 3500 km
- 600 Euro pro všechny ostaní lety
- Pokud vám aerolinky nabídnou jinou variantu letenek s podobným itinerářem, kompenzace mohou být sníženy o 50 %.
Cestující nemá nárok na kompenzaci v případě zrušení letenek pokud:
- bylo zrušení letu způsobeno nepředvídatelnými okolnostmi jako např. špatné počasí
- cestující byl informován o zrušení letenek alespoň 2 týdny před termínem odletu
- aerolinky nabídly cestujícímu jinou variantu letenek s podobným itinerářem, jako byly letenky původní
V případě zrušení letu kvůli špatnému počasí, musí přesto aerolinky nabídnout cestujícímu jedno z následujících možností:
- návrat pořizovací ceny (celé nebo nevyužitá část letu)
- náhradní přepravu v nejbližším možném termínu
- přebookování letenek v pozdějším termínu dle dohody s cestujícím
Tato pravidla platí pro všechny aerolinky s licencí v některém z členských států EU, které nabízí odlet z území EU, nebo přilétají do EU.