Na co máte právo, když vám aerolinky zruší let?

Cestující s řádně zaplacenou letenkou má v případě zrušení letu aerolinkami nebo nezaviněnému znemožnění nástupu do letadla nárok na:

  • navrácení peněz za letenku v plné ceně do sedmi dnů / návrat do původního místa odletu / přebookování letenky do cíle cesty
  • potřebnou péči v podobě občerstvení, teplého jídla, ubytování včetně přepravy, dva telefonní hovory, telex nebo faxové spojení, e-mailový kontakt)
  • finanční náhradu:
    1. 250 Euro pro lety do 1500 km
    2. 400 Euro pro lety nad 1500 km uvnitř EU a pro ostatní lety od 1500 do 3500 km
    3. 600 Euro pro všechny ostaní lety
    4. Pokud vám aerolinky nabídnou jinou variantu letenek s podobným itinerářem, kompenzace mohou být sníženy o 50 %.

Cestující nemá nárok na kompenzaci v případě zrušení letenek pokud:

  • bylo zrušení letu způsobeno nepředvídatelnými okolnostmi jako např. špatné počasí
  • cestující byl informován o zrušení letenek alespoň 2 týdny před termínem odletu
  • aerolinky nabídly cestujícímu jinou variantu letenek s podobným itinerářem, jako byly letenky původní


V případě zrušení letu kvůli špatnému počasí, musí přesto aerolinky nabídnout cestujícímu jedno z následujících možností:

  • návrat pořizovací ceny (celé nebo nevyužitá část letu)
  • náhradní přepravu v nejbližším možném termínu
  • přebookování letenek v pozdějším termínu dle dohody s cestujícím

Tato pravidla platí pro všechny aerolinky s licencí v některém z členských států EU, které nabízí odlet z území EU, nebo přilétají do EU.